Во последните неколку години, пазарот на труд претрпе огромни промени – но една поента сè појасно се издвојува: вработените денес не се мотивирани само од платата. Тие бараат смисла, мисија и искрена поврзаност со работата што ја вршат.
Според повеќе глобални HR истражувања, повеќе од 70% од професионалците изјавуваат дека би прифатиле работа со пониска плата доколку таа им нуди поголемо чувство на значење и придонес. Младите генерации, особено Gen Z, ја ставаат психолошката безбедност, културата, интегритетот и јасната цел високо на листата на приоритети – често над бенефициите и бонусите.
Што навистина бараат вработените?
Мисија и визија што не се само постери на ѕид: Компаниите што автентично ги живеат своите вредности привлекуваат и задржуваат талент многу полесно.
Чувство дека нивната работа нешто менува: Луѓето сакаат да видат влијание – врз клиентите, тимот или општеството.
Вистинска грижа од менаџментот: Признание, транспарентна комуникација и поддршка се клучни за лојалност.
Култура каде вработените можат да бидат свои: Психолошката безбедност станува новата „валута“ на модерното работно место.
Што значи ова за компаниите?
Овој тренд е сигнал што организациите не смеат да го игнорираат. Во борбата за таленти, победуваат оние компании што создаваат средина во која вработените се чувствуваат слушнати, вреднувани и дел од поголема цел.
Компаниите кои не инвестираат во култура, мисија и јасна комуникација ризикуваат повисока флуктуација, пад на мотивацијата и изгубени таленти – нешто што веќе е скапа реалност за многу индустрии.
Платата можеби привлекува, но смислата задржува. Организациите што ќе успеат да создадат работна средина каде цели, вредности и луѓе се усогласени, ќе бидат тие што ќе го водат пазарот на труд во следната деценија.
Прочитај и за: Психолошка безбедност – новата валута во успешните компании
Тагови: HR