Стартапот Artisan AI од Силиконската долина, основан од Британецот Јаспар Кармајкл-Џек, предизвика силна реакција во Сан Франциско и сега и во Лондон со својата агресивна кампања „Stop hiring humans“. Кампањата ја промовира нивната прва „дигитална работничка“ Ава – вештачка интелигенција која работи како продажен претставник и, според компанијата, може целосно да автоматизира работни процеси. Пораките како „Artisans нема да се пожалат за баланс помеѓу работата и животот“ и „Artisans не доаѓаат на работа мамурни“ беа оценети како безчувствителни и неприкладни во време кога многу луѓе се загрижени за иднината на човечката работна сила.
Кампањата предизвика бурни реакции на социјалните мрежи – од саркастични коментари до сериозни критики. Многумина ја споредија со сценарио од „Black Mirror“, а фирмата добила и стотици закани и омраза по е-пошта. Високи професионалци од различни индустрии ја нарекоа кампањата „тонски слепа“ и манипулативна, и покрај тоа што таа резултираше со над 1 милијарда импресии и 2 милиони долари нов годишен приход. Критичарите посочуваат дека, иако маркетиншки ефикасна, таа поттикнува страв, несигурност и чувство на заменливост кај луѓето.
Кармајкл-Џек подоцна изјави дека целта не била да се навредат луѓето, туку да се привлече внимание кон визијата на Artisan AI – тимови од дигитални „Artisans“ кои работат рамо до рамо со луѓето. Тој е поранешен основач на други компании, вклучувајќи агенција за брендирање и платформа за нарачка услуги. Artisan AI досега има привлечено 46,1 милиони долари инвестиции, учествувал во престижниот Y Combinator, и тврди дека нивната технологија веќе ја користат над 300 организации. Сепак, дебатата околу границите на автоматизацијата и етиката на AI останува отворена.
Тагови: вештачка интелигенција вработени работнички права