Од почетокот на 2026 година, на патиштата низ цела Србија ќе почнат да работат таканаречените „невидливи“ радари, кои автоматски ќе ги евидентираат сообраќајните прекршоци - без присуство на полицијата и без никакво предупредување за возачите.
Како што претходно најави шефот на Управата за сообраќајна полиција, Славиша Лакиќевиќ, систем за мерење на просечната брзина на движење на возилата ќе пристигне во јануари 2026 година, но тоа нема да биде единствената новина. Овие уреди ќе можат да ги регистрираат и другите најчести и најопасни сообраќајни прекршоци.
Според него, овие уреди ќе детектираат:
- прекршувања на брзината
- користење на телефонот
- сигурносен појас
- паркинг
- сè друго што доведува до најсериозни сообраќајни несреќи
Исто така, како што претходно за „Блиц“ откри Вељко Ќурчиќ од Агенцијата за безбедност во сообраќајот (ABS), наскоро низ цела Србија ќе бидат инсталирани стационарни и мобилни радари кои ќе ги евидентираат 3-те најчести прекршоци.
Што ќе снимаат мобилните радари:
- Употреба на мобилни телефони
- Брзо возење
- Некористење на сигурносен појас
- Како изгледаат новите, „тајни“ радари
Според Мирко Коковиќ од АБС, инсталирањето на стационарни и мобилни радари во Европа и светот се покажа како многу добро за зголемување на безбедноста на сообраќајниот систем, а се покажа како добро и во соседните земји, поточно во Република Српска, која, според зборовите на потполковникот Дејан Стевиќ од Управата за сообраќај, најверојатно ќе биде и во нашата земја.
Што се однесува до материјалите, како што претходно истакна за „Блиц“ Милан Вујаниќ, пензиониран професор на Транспортниот факултет, тие постојат нашироко во Република Српска, тие се во форма на црни столбови, високи малку над 2 метри и имаат вградени камери, а она што е многу карактеристично за нив, „не го привлекуваат вниманието“.
Мобилните радари секогаш се на различна локација
Ново се мобилните радари, а проблемот со нив е што секогаш ќе можат да бидат на различна локација, добро скриени во исто време.
Кога станува збор за мобилни радари, тие можат да се движат и возачите нема да знаат дали радарот е во комбе, на приколка или во некој друг уред. Никогаш нема да знаете каде е и никој нема да може да ве предупреди за радарот, нема можност да ја дознаете нивната локација преку Viber група и казната за сите учесници кои не ги почитуваат сообраќајните прописи ќе биде исклучително голема, рече Коковиќ.
„Казните пристигнуваат дури и без присуство на полиција!“
Заменик-директорот на Агенцијата за безбедност во сообраќајот (ABS), Вељко Ќурчиќ, за „Блиц“ изјави дека со новите мобилни радари нема да има ниту едно лице присутно на лице место, односно полицаец, но овие мобилни радари ќе можат да се движат и луѓето нема да знаат каде се во секое време.
Целта е да се откријат што е можно повеќе прекршоци, а од друга страна, да се подобри безбедноста во сообраќајот, објаснува Ќурчиќ.
Како што претходно за „Блиц“ откри професорот на Сообраќајниот факултет, Милан Вујаниќ, мобилните радари се преместуваат од место на место и кога ќе се открие некој од трите сообраќајни прекршоци, тие автоматски испраќаат извештај до МУП.
Следниот чекор е Министерството за внатрешни работи да испрати извештај до сопственикот на возилото, без оглед на тоа дали тој го возел во тој момент или не.
Сопственикот на возилото мора да се пријави, во спротивно плаќа 25.000 динари
Сопственикот на возилото со кое е извршено прекршокот, во пликото доставено на неговата домашна адреса, ќе добие и прашање на кое прво мора да одговори дали го управувал возилото. Доколку не ги даде информациите за тоа кој го управувал возилото, ќе мора да плати казна во износ од 25.000 динари, објаснува професорот Вујаниќ.
Како што истакнува тој, целта на овие радари е да помогнат во најголемото можно почитување на прописите и индиректно поголема безбедност во сообраќајот, бидејќи многу последици се предизвикани од неносење на сигурносен појас, користење мобилни телефони и пребрзо возење.
Кои се казните за овие 3 прекршоци?
- Во случај на неносење на сигурносен појас следува казна од 10.000 динари.
- Користење мобилен телефон додека возите (без „хендсфри“) - казната е 10.000 динари, а ако се плати во рок од 8 дена, честопати е половина од износот од 5.000 динари.
- Пребрзо возење во населени места:
- до 10 км/ч над дозволената граница: ~3.000 динари.
- 11–20 км/ч над: ~5.000 динари.
- 21–40 км/ч над: ~10.000 динари.
- 51–70 км/ч: 20.000–40.000 дин или затвор до 30 дена
- над 70 км/ч: 100.000 - 120.000 дин или повеќе, со забрана за управување со возилото, па дури и затворска казна.
Како изгледаат скриените радари во Германија: Тие снимаат брзина, сигурносен појас и телефон, а вие дури и не ги забележувате.
Тагови: казни Србија радари