Во свет каде што техничките вештини може да се научат и заменат, емоционалната интелигенција (EI) останува една од највредните човечки способности. Таа ги разликува добрите професионалци од вистински успешните – оние кои знаат како да управуваат со себе, со другите и со предизвиците што ги носи секој работен ден.
Еве што не прават луѓето со висока емоционална интелигенција на работа:
1. Не реагираат импулсивно
Емоционално интелигентните професионалци не одговараат веднаш кога се лути, фрустрирани или под притисок. Наместо тоа, прават пауза, дишат и размислуваат пред да кажат нешто што може да им наштети – и на себе, и на односите во тимот.
2. Не ги земаат работите лично
Критиката, забелешките или одлуките на менаџментот не ги сфаќаат како напад врз нив. Тие знаат да направат разлика меѓу професионален фидбек и лична навреда – и токму затоа растат побрзо.
3. Не се вклучуваат во озборувања
Озборувањето може да изгледа како начин за поврзување, но емоционално интелигентните луѓе знаат дека тоа ја труе атмосферата. Тие избираат разговори што градат доверба, а не недоразбирања.
4. Не дозволуваат егото да ја води приказната
Успешните професионалци немаат потреба постојано да докажуваат дека се во право. Напротив – тие знаат да слушаат, да прифатат поинакво мислење и да признаат кога грешат.
5. Не се фокусираат само на проблемот – туку на решението
Кога нешто ќе тргне наопаку, тие не драматизираат и не бараат виновници. Наместо тоа, се прашуваат: „Што можам да направам за ова да се реши?“
6. Не го игнорираат емотивниот контекст
Емоционално интелигентните лидери и колеги знаат дека зад секоја реакција стои некоја емоција. Затоа, наместо да осудуваат, се обидуваат да разберат. Така градат доверба и лојалност.
Емоционалната интелигенција не е само „убаво да се има“ вештина. Таа е стратегиска предност – особено во време кога односите, културата и комуникацијата се клучот за успех.
Прочитајте и за: Што е микроменаџирање и зошто е штетно за тимот
Тагови: HR совети за работа