Промовирани огласи »

Тивко напуштање: симптом на замор или на погрешен менаџмент?

Што ни кажува тивкото напуштање за културата на компанијата?

Во последните години сè почесто слушаме за феноменот тивко напуштање – ситуација во која вработениот физички останува на своето работно место, но ментално и емоционално се исклучува. Тој ги извршува само основните обврски, без дополнителен ангажман, иницијатива или ентузијазам.

Но, зошто доаѓа до ова? Дали причината лежи во заморот на вработените, или во нешто подлабоко – начинот на кој се водат тимовите и организациите?

Од една страна, заморот е реален проблем. Брзиот ритам на работа, постојаната достапност и недостигот од јасни граници меѓу приватниот и професионалниот живот создаваат хроничен стрес и исцрпеност. Кога енергијата ќе се потроши, луѓето природно се повлекуваат – не физички, туку ментално.

Од друга страна, погрешниот менаџмент може да биде уште подлабока причина. Недоволна комуникација, недостиг на признание, нереални очекувања и нејасни цели се чести фактори кои создаваат чувство на отуѓеност и демотивација. Кога вработените не чувствуваат дека нивниот труд е ценет, тие не заминуваат веднаш – прво тивко се исклучуваат.

Решението?

Лидерите треба да препознаат дека тивкото напуштање е аларм, не проблем сам по себе. Тоа е сигнал дека нешто во културата, процесите или лидерството бара внимание. Отворената комуникација, поддршката и градењето доверба можат да го спречат ова „тивко повлекување“ пред да стане отворено заминување.

Прочитајте и за: Тајната на пократкиот работен ден со иста ефикасност

Тагови: HR работа совети за работа тивко напуштање на работното место

Промовирани огласи »

Кина води во светската роботика: домашни роботи и глобална доминација

Последните податоци покажуваат дека само во 2024 година, кинеските фабрики инсталирале околу 300.000 нови индустриски роботи

Кина ја идентификува роботизацијата како клучен фактор за економски развој уште во стратегијата од 2015 година, со цел да го подобри својот статус во глобалната економска трка. Десет години подоцна, за секој робот инсталиран во САД, Кина поставува речиси девет, со што вкупниот број индустриски роботи во земјата е пет пати поголем од бројот во Соединетите Американски Држави. Последните податоци покажуваат дека само во 2024 година, кинеските фабрики инсталирале околу 300.000 нови индустриски роботи, додека САД само 34.000.

Азија ја држи доминацијата во светската роботика, учествувајќи со 74% од сите нови инсталации на индустриски роботи во 2024 година. Јапонија и Јужна Кореја долго време беа водечки во автоматизацијата, но сега Кина се позиционира како апсолутен лидер. Оваа промена е резултат на стратегијата „Произведено во Кина 2025“, која го адресира растот на трошоците за работна сила, стареењето на населението и зголемената глобална конкуренција.

Кина не се фокусира само на количеството на роботи, туку и на домашното производство. Претходно, само околу една четвртина од роботите биле произведени во земјата, но во последните години, кинеските компании продаваат повеќе роботи во домашниот пазар отколку сите странски добавувачи заедно. Нивниот удел сега достигнува речиси 60%, а уделот на Кина во светското производство на роботи пораснал на една третина, надминувајќи го поранешниот лидер, Јапонија.

Тагови: Кина работници роботи

Промовирани огласи »

Ексклузивна HR работилница со експерти од Coca-Cola, Amazon и Mercedes-Benz.io

✨ Следната работилница во нашата сезона на настани е работилница за која сме особено возбудени! 🤩 Овој пат поканивме двајца врвни говорници – Gonçalo Sequeira и Yardena Krongold – да го склопат своето знаење во еден комплетен HR пакет!

KARIERA.mk ве поканува на полудневна работилница посветена на најважните теми во човечките ресурси – привлекување таленти, лидерство и задржување на вработените. Настанот е наменет за HR професионалци, менаџери и лидери кои сакаат да ја подигнат својата стратегија за таленти на глобално ниво.

📅 5.11.2025
📍 Hotel Panoramika

Првиот дел ќе го води Gonçalo Sequeira, LinkedIn Top Voice и CEO на Hiire, со искуство како Head of Recruitment во Mercedes-Benz.io. Gonçalo ќе сподели како LinkedIn може да стане вистински бизнис мотор за градење бренд, привлекување таленти и професионален раст, со практични совети за позиционирање, креирање содржина и градење авторитет.

Во вториот дел, Yardena Krongold, лидер со повеќе од две децении искуство во компании како Coca-Cola, Amazon, Avon, Bayer и Novartis, ќе зборува за стратегии за задржување на таленти и градење мотивирани, одржливи тимови. Со програми креирани со Harvard Business School и признани од Forbes, Yardena комбинира психологија и практични алатки за создавање култура на ангажман и доверба.

Задржувањето на таленти, ефективно лидерство, менаџирање со тимот, како и следење на најновите трендови за видливост и пронаоѓање на колеги совршени за вашата компанијска култура е само дел од она што можете да го очекувате.

🎟️ Резервирај го твојот билет по EARLY BIRD цена најдоцна до 22.10!

Тагови: Amazon Coca Cola HR LinkedIn настани

Промовирани огласи »

Извод за новороденче директно во болница од Нова година

Од почетокот на наредната година, родителите ќе можат да го добијат изводот на своето новороденче директно во болница

Од почетокот на наредната година, родителите ќе можат да го добијат изводот на своето новороденче директно во болница, без потреба да чекаат редови пред матичните служби. Процесот на пријавување на новороденчиња ќе биде целосно автоматизиран, со што ќе се избегнат долги постапки и административни грешки при внесување на податоците. За користење на услугата, родителите ќе треба да креираат личен профил на ниско ниво на порталот uslugi.gov.mk.

Министерството за дигитална трансформација, во соработка со Министерството за внатрешни работи, Управата за водење на матичните книги, Министерството за здравство и јавните здравствени установи, формира работна група со цел воведување на проектот „е-бебе“. Овој проект, поддржан и од канцеларијата на УНИЦЕФ, предвидува изводот да биде издаден во рок од 48 часа по раѓањето на бебето, со што се олеснува процедурата за родителите и се модернизира системот.

Во следната фаза, „е-бебе“ ќе овозможи и автоматско поврзување со Фондот за здравствено осигурување и со Министерството за социјална политика, демографија и млади, за полесно добивање здравствено осигурување и финансиска поддршка за новороденчињата. Со овој чекор, државата го прави првиот голем исчекор кон потполна дигитализација на административните услуги за новите родители.

Тагови: Министерството за внатрешни работи-(МВР) Министерството за дигитална трансформација Министерството за здравство е-бебе

Вчитај повеќе вести...
барај огласи за вработување »