Бил Гејтс досега споделувал многу совети за тоа како да се живее успешен живот или да се води успешен бизнис. Не е невозможно да се постигне високата ниво кое ко-основачот на Мајкрософт го поставува секојдневно.
Сепак, за тоа да се случи ќе треба да се посветите на развој и практикување на некои нови навики. Да си го олесните патот до успехот значи да сонувате помалку и да делувате е тоа што самиот Гејтс го правел додека станал четвртата најбогата личност во светот.
Еве четири работи што јасно ги одделуваат оние кои делуваат од оние кои само сонуваат:
Оние кои делуваат ја негуваат својата љубопитност
Во 2019 година, Гејтс разговараше со ученици, родители и алумни во неговото матично средно школо во Сиетл. Едно прашање кое му беше поставено на Гејтс е особено значајно за следната работна генерација: Кои се вештините што треба да ги знаат денешните студенти за да напредуваат во светот во 2030 и 2040 година?
Гејтс одговори: „За љубопитниот ученик, ова се најдобри времиња затоа што вашата способност постојано да го освежувате знаењето или со подкасти или со предавања што се на Интернет е подобра од кога било“.
Гејтс ја истакна критичката важност на љубопитноста како водечка рамка за стекнување знаење. Мозок насочен кон раст како основа и поттик да се остане љубопитен и да се учи, рече Гејтс, ќе помогне да се подготват идните работници за огромните промени што ќе се случат.
Според науката, љубопитноста не само што е клучна за процесот на учење, туку е одлична и за целокупното задоволство од животот. Неколку истражувачки студии сугерираат дека љубопитните луѓе имаат подобри односи, се поврзуваат подобро и повеќе уживаат во дружењето. Всушност, другите луѓе полесно се привлечени и се чувствуваат социјално поблиску до поединци кои покажуваат љубопитност.
Оние кои делуваат им даваат моќ на оние кои ги водат
Како извршен директор на „Мајкрософт“, Бил Гејтс еднаш опиша идеологија што сега ја бараат работните средини фокусиран на луѓето: „Како што гледаме во следниот век, лидери ќе бидат оние што ги зајакнуваат другите“.
Една работа останува поточна сега од кога и да е: Добрите лидери се издвојуваат со ефективно влијание и зајакнување на нивните работници во време на криза. Тие го прават тоа така што секојдневно реагираат на предизвиците со кои се соочуваат нивните вработени и прават сè што е потребно за да ги заштитат нив или бизнисот.
Внимаваме на потребите за ментално здравје на вработените и нивните семејства бидејќи социјалната изолација, економските тешкотии и другите несигурности во животот ги оптоваруваат луѓето на уникатни начини.
Вака големите водачи смело блескаат со херојски прикази на емпатија и сочувство кога другите човечки суштества се обесхрабрени. Тоа е, исто така, тип на лидер што ќе ни треба во постпандемичната економија, додека се опоравуваме и продолжуваме понатаму.

Оние кои делуваат ја доделуваат задачата што им е слабост
Друг вид на размислување што е неопходно за да се изгради сопствен успех е нешто што може да биде корист за секој често ангажиран професионалец: Научете да делегирате подобро.
Гејтс признава дека делегирањето не му било лесно првите денови во Мајкрософт. Тој знаел дека неговата опсесија со програмирање не е одржлива доколку компанијата сака да се прошири, па затоа мораше свесно да верува во способноста на другите да пишуваат софтвер.
Како што растел „Мајкрософт“, растеле и неговите одговорности во управувањето. Гејтс наскоро сфатил дека мора да научи да ги делегира своите слабости - како што е управувањето со луѓето од страната на бизнисот - на оние на кои тоа им е јака страна.
Ако вашите одговорности го надминуваат вашиот капацитет да се справите со нив, првиот столб за успешно делегирање е да имате одличен тим околу вас, кој може да се справи со задачата. И мора да воспоставите двонасочна доверба за секој да се чувствува пријатно во делегирањето и споделувањето на одговорностите.
Оние кои делуваат се фокусираат на најважните работи
Гејтс набрзо го признава својот близок пријател Ворен Бафет како учител, чија животна мудрост има огромно влијание врз неговиот живот. Признавајќи една од најголемите предности на Бафет, Гејтс му признава целосна заслуга на Бафет за една основна животна лекција што довела до неговиот успех:
„Колку пари и да имате, не можете да купите повеќе време“, пишува Гејтс. "Има само 24 часа во денот за секого. Ворен има чувство за тоа. Тој не дозволува неговиот календар да биде исполнет со бескорисни состаноци".
Ова ја носи потребата внимателно да се фокусирате на она што е од суштинско значење за вас и вашиот бизнис и да блокирате идеи, информации и мислења што ви го одвлекуваат вниманието. Прашањето што секогаш треба да го поставувате во текот на вашиот ден е: „Дали е ова важно сега?“
За навистина да разберете колку е вредно вашето време, започнете со проценка на вашите состаноци. Бескорисните состаноци секако се една пречка на патот да бидете фокусирани и да го искористите денот максимално.
И успешните луѓе, како Бафет и Гејтс, се свесни дека целиот ден ќе го центрираат околу нештата што имаат најголема важност. Тие се снаоѓаат исклучително добро со цел да управуваат со своето време и да се фокусираат на тоа „едно нешто“.