Овогодинешниот традиционален тест за зимски гуми организиран од ADAC беше најголем досега. Дури 31 модел беа тестирани во популарната димензија 225/40 R18, а резултатите јасно покажуваат колку голема може да биде разликата помеѓу премиум производите и евтините алтернативи.
Речиси половина од тестираните гуми не го поминаа тестот, а дури единаесет модели беа оценети како неупотребливи.
Goodyear UltraGrip Performance 3 беше на чело на листата со вкупен резултат од 2,0. Неговите предности се одлично однесување на влажни површини и извонредна издржливост, со проценета способност за поминување на повеќе од 76.000 километри. Само малку послаб беше Michelin Pilot Alpin 5 (2,1), додека Bridgestone Blizzak 6 и Dunlop Winter Sport 5 исто така се покажаа како безбедни и избалансирани избори.
Вкупно шест модели од премиум категоријата добија оценка „добра“, потврдувајќи дека повисоката цена во овој сегмент обично се исплати.
На другиот крај од спектарот се моделите од категоријата буџетски гуми. Од четиринаесетте тестирани гуми, единаесет целосно откажаа, главно поради лошо прилепување на снег и мраз или катастрофални резултати на тестот за сопирање на влажна подлога.
Друг модел доби само оценка „задоволително“, што исто така значи дека ADAC не го препорачува. Ваквите резултати откриваат дека дури и официјалниот симбол на снегулка на страничниот ѕид на гумата не гарантира вистинска безбедност во зима.
Сепак, две поевтини гуми успеаја да поминат низ преодна оценка. Matador MP93 Nordica и Momo V-20 North Pole беа оценети како „задоволителни“. Иако им недостасуваат перформансите на најдобрите, тие претставуваат прифатлив компромис за возачите со помал буџет и во умерени зимски услови.
Најголемите разлики се видливи на тестот за сопирање на влажна подлога. Од брзина од 80 км/ч, автомобилот опремен со гуми Goodyear застана за нешто повеќе од 31 метар. Од друга страна, возилото со најлоши гуми Syron Everest 2 сепак имаше брзина од повеќе од 45 км/ч на тоа растојание, разлика што во реални услови може да значи безбедност или сериозна несреќа.
ADAC потсетува дека е невозможно да се постигнат добри резултати во сите тест категории без технолошки напредна конструкција и квалитетни материјали, а тоа се одразува и на цената. Тестот покажува дека премиум гумите, и покрај поголемата почетна инвестиција, нудат најдобар баланс на безбедност, издржливост и вкупни перформанси, пишува Jutarnji.hr
Ова не значи дека сите возачи мора нужно да се прибегнат кон најскапите решенија. На оние кои живеат во области со благи зими или повремено користат автомобил може да им се препорачаат солидни гуми од средна класа или квалитетни модели за сите сезони. Сепак, за секој што редовно се соочува со снег и мраз, пораката е јасна: не вреди да се штеди на зимски гуми.
Тестирањето беше спроведено низ цела Европа. Суви услови беа тестирани на патеки во Италија, влажни и ледени тестови беа спроведени во Германија, а најсложените тестови за снег беа спроведени во северна Финска. На овој начин, ADAC се погрижи условите да бидат што е можно пореални и поразновидни, така што препораките до возачите се базираа на ситуации од реалниот живот во секојдневниот сообраќај.
Тагови: зимска опрема гуми