Рецензирана километража е една од најчестите измами на пазарот на половни автомобили на која, за жал, паѓаат многу купувачи.
Дали сте пронашле автомобил со неверојатно мала километража што изгледа како одлична прилика? Бидете внимателни - многу е веројатно дека станува збор за возило со значително поголема, но скриена километража.
Иако многумина веруваат дека оваа практика е искоренета со појавата на дигиталните бројачи, вистината е сосема поинаква. Измамата е сè уште во пораст и се спроведува кај возила со механички и дигитални бројачи, а честопати се „отстрануваат“ десетици илјади километри.
На пример, можете да купите автомобил кој изгледа како да има 60.000 км, додека во реалноста поминал над 120.000 км.
Последиците се катастрофални за купувачот. Не само што ќе преплатите за автомобил чија реална вредност е значително помала, туку ќе се соочите и со скапи, неочекувани дефекти поради истрошени делови, пишува Индекс.
За среќа, постојат начини да се заштитите. Клучот е темелно да се провери состојбата на возилото и да се спореди со прикажаната километража, како и да се анализира историјата на сервисирање.
Обрнете внимание на знаците на абење
Златното правило е: ако понудата звучи премногу добро за да биде вистина - веројатно е. Ако гледате автомобил со невообичаено мала километража за неговата возраст, не заборавајте темелно да го проверите пред да донесете конечна одлука.
Внатрешност на возилото: Обрнете посебно внимание на деловите што се користат најмногу - воланот, педалите за гас и сопирачки, менувачот и седиштето на возачот. Истрошен и сјаен волан, истрошени гумени влошки на педалите или вдлабнато и искинато седиште јасно можат да укажуваат дека автомобилот поминал многу повеќе отколку што покажува километражата.
Гуми и сопирачки: Проверете ја состојбата на гумите. Во зависност од моделот и производителот, гумите траат помеѓу 50.000 и 130.000 километри во просек. Ако автомобилот наводно има 40.000 км на него, а има нови гуми - тоа е црвено светло. Прашајте го продавачот зошто се заменети. Можете да ја проверите староста на гумите со гледање на етикетата DOT од страната - последните четири цифри ја откриваат неделата и годината на производство. На возило со толку мала километража, оригиналните гуми сè уште треба да бидат на автомобилот.
Истото важи и за сопирачките, кои обично се менуваат на секои 50.000 до 60.000 км. Ако сервисната книшка вели дека сопирачките се сменети порано - тоа е исто така причина да се сомневате.
Секако, ова е потешко да се провери без да се погледне сервисната евиденција или помош од механичар кој може да ја процени состојбата на плочките за сопирање.
Проверете ја документацијата и контролната табла
Побарајте целосна историја на сервисирање на возилото. Побарајте какви било нелогичности или несовпаѓања во евидентираната километража.
Наглиот пад на километражата помеѓу два сервиса е јасен знак за манипулација. Ако продавачот нема сервисна книшка или одбива да ја покаже - тоа е доволна причина да се откажете од купувањето.
Внимателно погледнете ја контролната табла. Дали има гребнатини околу шалтерот или на завртките што ја држат контролната табла? Ова може да биде знак дека контролната табла е отстранета за манипулација.
Кај постарите, механички бројачи, проверете дали цифрите се совршено порамнети. Ако не се или ако има необични празнини меѓу нив - многу е веројатно дека бројачот е „наместен“.
Дигитални бројачи и дијагностика на ECU
Тешко е визуелно да се открие измама на дигиталните бројачи бидејќи немаат механички делови.
Сепак, постои решение. Кај посовремените автомобили, дијагностиката на електронската контролна единица (ECU) е клучна.
ECU - таканаречениот мозок на автомобилот - ги евидентира податоците за километражата на неколку места. Со поврзување со дијагностички уред, механичарот може да ја прочита вистинската километража, која често се разликува од онаа на контролната табла.
Таква проверка чини од 70 до 140 евра, но тоа е занемарлив трошок во споредба со потенцијалните загуби ако купите прескап половен автомобил со лажна километража.
Тагови: автомобилуи километража