Работното место е повеќе од канцеларија - тоа е мрежа од односи, перцепции и доверба. Начинот на кој зборуваме на работа често кажува повеќе за нас од самото CV. Една непромислена реченица може да остави лош впечаток, да ви го загрози угледот, па дури и да влијае на вашата идна кариера. Еве неколку фрази што е најдобро никогаш да не ги изговорите пред шефот или колегите:
1. „Тоа не е моја работа.“
Иако е важно да имате јасни граници, оваа реченица може да звучи арогантно и непрофесионално. Наместо тоа, пробајте со: „Ова не е дел од моите редовни задачи, но ќе видам што можам да направам.“
2. „Мене не ми се работи денес.“
Иако сите имаме „лоши денови“, оваа фраза испраќа порака на немотивираност и незаинтересираност. Оставете ја за најблиски пријатели – не за состанок со менаџерот.
3. „Колку заработуваш ти?“
Парите се чувствителна тема. Прашањата за плати, бонуси и привилегии треба да се разговараат само кога е соодветно и со луѓе од HR – не во кујната со колегата.
4. „Тоа не е фер.“
Наместо да звучите како да се жалите, изразете ги вашите забелешки конструктивно. Пример: „Може ли да поразговараме за ова? Имам некои дилеми околу распределбата.“
5. „Нема шанси да успееме.“
Песимизмот е заразен. Дури и кога сте загрижени, важно е да покажете зрелост и да понудите решение. Луѓето ќе ве паметат по тоа како се однесувате во тешки моменти.
6. „Шефот нема поим.“
Говорењето лошо за менаџментот – особено зад грб – скоро никогаш не завршува добро. Ваквиот став може брзо да ви го уништи кредибилитетот, дури и кај колеги што ви се блиски.
7. „Јас така си работам.“
Отпорот кон промени или нови начини на работа може да се протолкува како некооперативност. Флексибилноста е клучна особина на секој модерен професионалец.
Вашите зборови се вашиот бренд на работа. Размислете двапати пред да кажете нешто што може да се протолкува погрешно, особено во стресни ситуации. Наместо да зборувате премногу – слушајте, прашувајте паметно и однесувајте се професионално. Ќе бидете забележани и запаметени по тоа.
Веќе ти е сеедно дали работиш или не, прочитајте и за: Кога работиш, но веќе не си тука – вистината за „тивкото напуштање
Тагови: HR совети за работа