Промовирани огласи »

Од 1 јули годинава ќе започне издавањето на новите патни исправи на државјаните на земјава со новото уставно име, предвидува меѓудругото Предлог на законот за изменување и дополнување на Законот за патните исправи на државјаните на Република Северна Македонија, кој помина денеска во прво читање на седницата на собраниската Комисија за политички систем и односи меѓу заедниците.

Предлог-законот на седницата помина без расправа и беше даден на натамошно постапување.

Како што образложи повереникот од Министерството за внатрешни работи Весна Доревска, со измените и дополнувањата на Законот се врши усогласување со одредби од Законот за употреба на јазиците, како и усогласување со Уставниот закон за спроведување на амандманите од XXXIII до XXXVI на Уставот на Република Македонија.

Имено, со донесувањето на Законот за употреба на јазиците, меѓу другите обврски кои произлегуваат од него, се наметна и потребата од усогласување на обрасците за личните документи на граѓаните што ги издава Министерството за внатрешни работи. За патните исправи како личен документ на граѓаните, се врши усогласување во делот на начинот на печатење на обрасците за патните исправи и начинот на запишување на податоците во нив, со цел сеопфатно усогласување на постојното законско решение со законското решение предвидено во Законот за употреба на јазиците, како во делот на законската имплементација на јазиците на сите етнички заедници во државата, така и во терминолошкото дефинирање на различните категории на граѓани од етничките заедници, на начин кој е утврден во Законот за употреба на јазиците.

Покрај наведеното, предвидено е и усогласување на Законот со Амандманот XXXIII од Уставот на Република Северна Македонија, од аспект на рокот на замена на постојните патни исправи кои го содржат натписот „Република Македонија“ со патни исправи со новото уставно име на државата, запазувајќи го рокот предвиден во членот 3 од Уставниот закон за спроведување на Амандманите од XXXIII до XXXVI на Уставот, односно пет години од стапувањето во сила на уставните измени.

Обрасците на патните исправи и на визите, се посочува, се печатат на македонски јазик и неговото кирилско писмо, со превод на англиски и француски јазик и нивното писмо. Податоците кои се внесуваат во патната исправа се запишуваат на македонски јазик и неговото кирилско писмо и на основно латинично писмо, освен интернационалните ознаки (кодови), што се запишуваат согласно со утврдените меѓународни стандарди.

-Обрасците на патните исправи на граѓаните кои зборуваат службен јазик различен од македонскиот јазик што го зборуваат најмалку 20 проценти од граѓаните на Република Северна Македонија, по службена должност се печатат и податоците во нив се запишуваат и на јазикот и писмото што го употребува граѓанинот. Обрасците на патните исправи на граѓаните кои зборуваат јазик различен од македонскиот што го зборуваат помалку од 20 проценти од граѓаните на Република Северна Македонија, на нивно барање, се печатат и на јазикот и писмото што го употребува граѓанинот. На нивно лично барање, податоците што се внесуваат во патната исправа се запишуваат и на јазикот и писмото што го употребува граѓанинот. Исто така, на нивно лично барање податоците за личното име што се внесуваат во патната исправа се запишуваат и на јазикот и писмото што го употребува граѓанинот, стои во Предлог законот.

Предлог законот содржи преодна одредба која предвидува дека патните исправи кои го содржат натписот „Република Македонија“ издадени до денот на отпочнување на примената на овој закон, ќе важат до рокот на важење кој е наведен во патната исправа, но не подолго од 12 февруари 2024 година. Предложената измена е во насока на усогласување на законот со рокот предвиден во член 3 од Уставниот закон за спроведување на Амандманите од XXXIII до XXXVI на Уставот на Република Македонија односно пет години од стапувањето во сила на уставните измени. Законот, според предлогот, треба да влезе во сила осмиот ден од денот на објавувањето во „Службен весник на Република Северна Македонија“, а ќе почне да се применува од 1 јули 2021 година.

Промовирани огласи »

Граѓаните преку интернет ќе може да се пријават за да добијат ковид вакцина

Сајтот се очекува да биде во функција утре и тоа ќе значи дека секој сам ќе може да се пријави.

Граѓаните кои сакаат да се вакцинираат против Ковид-19, ќе можат преку интернет да се пријават за да добијат вакцина, изјави министерот за здравство, Венко Филипче. Тој додаде дека
4.000 здравствени работници се пријавиле, од кои 2000 во Скопје, а останатите од другите градови.

„ Сајтот се очекува да биде во функција утре и тоа ќе значи дека секој сам ќе може да се пријави, а системот ќе биде тој кој ќе генерира кои се приоритетни“, вели Филипче.

Тој денеска беше во посета на поликлиника „Бит пазар“, каде разговарале за тоа како ќе бидат распределени седумте вакцинални пунктови во Скопје.

Во согласност со капацитетот на здравствениот кадар, во некои поликлиники и здравствени домови ќе има по повеќе вакцинални пунктови кои ќе работат во две смени за да може да се имунизираат поголем број на граѓани.

Промовирани огласи »

БИТКОИНОТ ГИ УРНА СИТЕ РЕКОРДИ: Постигнат историски максимум за 24 часа

Кој ја предизвика новата јагма на инвеститорите 🧐

Цената на биткоинот продолжи да расте синоќа и во ова утро , достигнувајќи нов рекорд за прв пат еден биткоин вредеше 48.000 долари.

Новата јагма на инвеститорите во најпознатата и најважна криптовалута во светот беше предизвикана од веста дека компанијата Тесла купила биткоини во вредност од 1,5 милијарди долари.

Како што наведоа, тие сакале да обезбедат поголема флексибилност и да ги максимизираат своите приходи, според податоци на SEC.

Исто така, Тесла објави дека ќе овозможи употреба на биткоин како начин на плаќање при купување на нивните производи.

По оваа објава, пренесуваат светските медиуми, вредноста на биткоинот скокнала дури 10,96 проценти - на 43.200 долари, а растот продолжил и после тоа.

Биткоинот зајакна неверојатни 23,93 проценти за 24 часа и се продаде за 48.049,91 американски долари во 2:03 часот по источно време.

Тесла инвестирала 1,5 милијарди во биткоин: Можно ли е наскоро и возилата да се продаваат во криптовалутата?

Foto:freepik.com

Промовирани огласи »

Многу брендови не се нови во управувањето со кризи, но глобалната и континуирана несигурност околу КОВИД-19 е прва за сите нас. Без оглед на упатствата за кризни реакции што можеле да помогнат пред неколку недели, сега се чини дека се од друга ера, па дури и најпристојните огласувачи - навикнати да ги развиваат своите стратегии и да ги прилагодуваат креативците за реклами во реално време - прашуваат: „Како да се справиме со вака непредвидлив момент?”

Иако одговорот на ова прашање би бил различен за секој бренд, многумина одговорија дека тоа би бил значајниот пристап кон публиката за да и дадат причина да верува дека ќе ја поминеме оваа криза и ќе го направиме тоа рака под рака. Еве три влијателни начини на кои промотерите ја планираат својата кризна комуникација и се појавуваат за време на пандемијата на коронавирусите во последните неколку недели.

McDonald’s


За директно решавање на интензивната загриженост на потрошувачите околу заштитата на нивното здравје за време на пандемијата со коронавирусот, Мекдоналдс Филипини ги претстави новите мерки на претпазливост што ги преземаат, како што се потребните проверки на температурата за вработените пред и по смените. Со видео, претседателот и извршниот директор Кенет Јанг ги увери клиентите: „Нема да се двоумиме да откажеме каква било активност на клиентите, па дури и привремено да затвориме некој од нашите ресторани“.

Kомпанијата призна дека сега, повеќе од кога било, императив да се допре до нивната публика со навремени, релевантни пораки. „Како партнер во заедницата, наша одговорност е да ги информираме потрошувачите за активностите што ги преземаме грижејќи се за нивната безбедност и благосостојба“, рече Маргот Торес, управен директор на Мекдоналдс Филипини. „Избравме Кенет Јанг да ја пренесе пораката, зашто беше клучно да се покаже нашата постојана посветеност кон квалитетот на храната, услугата и хигиената, што е од есенцијално значење во моментов.“

Форд


Како бренд кој постои повеќе од еден век, Форд веќе се надмина кога се работи за тешки времиња. За да ја признае сериозноста на моменталниот период, компанијата ги насочи своите реклами за да објасни како се справиле со глобалните кризи во минатото - на пример, со градење на воена опрема за време на Втората светска војна - и да ја пренесе нивната посветеност во борбата против КОВИД-19 со производство на медицинска опрема во недостиг. Новите реклами, „Изградени за да подадат рака“ и „Изградени за сегашноста“, се потпираат на вековната посветеност и мисија на компанијата кон своите потрошувачи.

поред Ендру Оrоргеску, шеф на маркетинг содржини во САД за Форд, „117 години отпорност нè научи дека ќе го поминеме и ова. Но, ова е критично време кое повикува на акција и соработка “. За да го сторат својот дел, компанијата ги поддржува потрошувачите кои се соочуваат со финансиски тешкотии преку програмата за олеснување на плаќањето со Форд кредит.

Икеа 


Додека останувањето дома предизвикува стрес и изолација за многумина, Икеа Шпанија виде можност да ја смени перспективата за нарачките додека сите се по дома со добредојде на шпански и англиски јазик за нивната публика во која зборуваат од своите домови. Со тоа, Икеа се обиде да ја потсети публиката на стабилните светови што веќе ги создадала - играјќи со децата, танцувајќи, правејќи музика или едноставно релаксација со најблиските - додека светот околу нив се менува.

Како што објасни Лора Дуран, директор за маркетинг на ИКЕА Шпанија, „#YoMeQuedoEnCasa (# I'mStayingHome) е движење кое се роди во домовите на луѓето и токму на тие домови сакавме да им ја оддадеме оваа мала почит. Ги покануваме сите да го погледнат својот дом од друга перспектива и да го направат место каде што, во ова време, сите можеме да живееме заедно споделувајќи нови искуства “.

Вчитај повеќе вести...
барај огласи за вработување »