Промовирани огласи »

ОНЛАЈН ИНТЕРВЈУ со вработените во Халкбанк одговорни за услугата E-commerce

Дали е зголемена онлајн продажбата во Македонија?

Во онлајн интервју, вработените во Халкбанк АД Скопје отворено разговараат за значењето на услугата е-трговија, нејзините партнери, соработки, како се одвива е-трговијата во време на пандемија, нагласување на механизмите на заштита кои ги презема Халкбанк за безбедно и сигурно онлајн купување, информации за бонус поени и останати аспекти неопходни за развој на е-трговијата во земјава.

 

Кризата предизвикана од пандемијата со КОВИД-19 и сите ограничувања кои беа направени во земјава, како во работењето на продажните места, така и во ограничувањето на движењето, очигледно е дека придонесе за зголемување на свеста кај граѓаните дека со користење на онлајн услугите, едноставно, од својот  компјутер или мобилен телефон, можат да платат сметки, да извршат било какви трансакции, но и да направат нарачки на најразлични производи кои ќе им бидат доставени дома. Дали сметате дека трендот на зголемено користење на електронските услуги ќе продолжи и во иднина? 

(Атила Селим – Директор на Алтернативни Канали на Дистрибуција и Картично работење, Маркетинг)

Сигурно дека ќе продолжи дури и со позабрзана динамика. За жал ваквата несакана и неочекувана ситуација придонесе во подигнувањето на свеста на граѓаните, од каде што произлезе и дополнителната предност за дигитализацијата која придонесува за похигиенски пристап во извршувањето на финансиските трансакции и анализи. Поттикнати од потребата и налагањето хигиенски да се заштитат, нивната орирентација се насочи кон можностите за користење на електронските услуги чие што користење ќе овозможи да ги согледаат и останатите предности од нивното користење пред се заштедата на време, трошковните и безбедносните предности од каде што и произлегува заклучокот дека трендот на користењето на овие услуги ќе продолжи да расте и тоа во забрзана динамика кога веќе и пандемијата стана реалност.

Халкбанк согледувајќи ја тековната ситуација уште на самиот почеток се ориентира кон придонесот за граѓаните преку дигиталните канали. Сите плаќања до крајот на мај за физички лица се без провизија со нагласување дека и понатаму  овие провизии ќе бидат многу помали во споредба со трансакциите што се прават преку шалтер. 

Свеста за плаќање со картички ја иницираме и дополнително ја инициравме со давање бонус поени дури до 10% кај аптеките и континуирано доколку се прават нарачки кај нашите трговци кои нудат електронска трговија, како и  кај бензиските пумпи користејќи ги нашите кредитни картички. Воедно бевме и едни од главните иницијатори за подгнување на лимитот на бесконтактните плаќања на 2000 МКД и истото го промовиравме во насока на подигнување на хигиенската свест значајна во овој критичен период.

Интересот  кон Електронското банкарство драстично се зголеми, како и Електроската трговија која стана главна тема за трговците и дополнителен канал кој што веруваме дека по согледувањето на предностите ќе продолжат да го корситат и по надминувањето на оваа ситуација.

Она што е најважно дека многу граѓани сфатија дека користењето онлајн услуги не е комплицирано, туку е предност која ја носи денешното дигитално време.

Нашата земја има релативно ниско ниво на користење на електронските услуги, како во поглед на  користење на електронското банкарство, така и во поглед на плаќање со картички во трговијата, но и за купување онлајн. Често како причина за ова се спомнува стравот од злоупотреба на картичката? Колку е сигурно ваквото користење на картичките и вие како Банка какви безбедносни мерки преземате за да се оневозможат злоупотреби? 

(Атила Селим – Директор на Алтернативни Канали на Дистрибуција и Картично работење, Маркетинг)

Чуството на страв кога станува збор за парите е нешто што секогаш ќе биде причина и пречка за дигиталниот свет но она што особено радува е што оваа доверба континуирано расте на пазарот, а  кај нас  од година до година бројот на трансакции со картичките расте дури  до 30%, а кај трансакциите преку електронското банкарство до 20%. Довербата игра голема улога за што особено е важна покрај соодветната технологија, која што спречува злоупотреба, но и достапноста на банката за клиентите која што прави да се чуствуваат дека секогаш сме тука за нив реагирајќи брзо и навремено.

Технолошкиот аспект на безбедноста го вклучува PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) стандардот кој што банката го поседувала и континуирано е во процесите кон негово понатамошно следење и придржување како највисок стандард на безбедност кој што го диктира советот составен од клучните картични институции. Тоа за граѓаните  значи највисоко ниво на заштита на нивните податоци при користењето на картичките како инструмент за плаќање.

Дополнително СМС инфо опцијата која благовремено дава инфромации за направените трансакции како и автоматско Е-mail  известување при сите оnline купувања прави граѓаните да бидат 24/7 информирани на еден автоматизиран начин. 

Пристапот на сите дигитални канали како и плаќањата се базираат на OTP принцип, што значи генерирање на еднократна лозинка со напомена дека земајќи ја предвид безбедноста бевме една од првите банки кои што ја имплементираа 3D Secure Платформата каде што безбедноста за плаќања so картички online се издигнува на највисоко ниво. 

Секако дека технологијата е важна за безбедноста но сепак мислам дека човечкиот фактор е секогаш и секаде клучен  во сите ситуации така и во овој каде што се трудиме да бидеме секогаш блиски со граѓаните. Вбројувајќи се во големите банки според сегрегацијата на Народната банка значи и поголема одговорност во одржувањето на  контактот со поголем број на граѓани, a со цел да остенеме комплетно достапни за нив се имплементираше  комплетно модерен CALL центар од каде што може благовремено да се реагира  и да се информираат клиентите доколку се согледаат било какви не конвенционални сценарија кај нивните плаќања. Свесни сме дека чуството за сигурност во ваквите  ситуации  за клиентите се зголемува кога не контактираат или кога ние ги контактираме. 

Споделувајќи ја нашата голема благодарност, нашата достапност се докажа и со нашата присутност и во овој несакан период на пандемија каде што нашите колеги од филијалите и CALL центарот професионално и директно ги извршуваат своите активности за комплетно услужување на клиентите. 

Промовирани огласи »

Aмериканците погодени од кpизата земaaт пoвeќе пapи дома отколкy кога оделе на paбота

Милиони Американци ја изгубиле работата откако пандемијата на коронавирусот ја погодила оваа држава.

Сепак, тие можат да користат значајна финансиска заштита во текот на кризата.

Многу од нив всушност ќе добиваат повеќе пари од бирото отколку што изнесувале нивните плати. Меѓу нив има и такви кои ќе добиваат двојно повисоки износи од своите претходни плати.

Според анализата на Ноа Вилијамс, директор на Центарот за истражување на економијата на Висконсин на Универзитетот Висконсин-Медисон, околу 40 проценти од сите работници би можеле теоретски да заработат повеќе откако се невработени отколку што би заработиле ако се вратат на работа.

Законот, познат како “Cares”, го зголемил надоместот за невработените на неколку начини. Го зголемил неделниот надомест и го проширил бројот на луѓе кои може да ги примат парите.

Според законот, невработените примаат дополнителни 600 долари неделно, кои ги финансира сојузната влада.

Тоа се надополнува на надоместот за невработени кој секоја поединечна држава обично им го исплаќа на работниците, а чиј износ варира од држава до држава.

Просечен работник во повеќе од половина држави ќе заработи повеќе од невработеност отколку од својата претходна работа, покажува и анализата која ја спровел Ерни Тедески, економист од “Everscore ISI”.

Експертите пресметале дека, на пример, работниците кои се вработени во ресторани за брза храна, сега добиваат 219 проценти од платата, односно повеќе од двојно повеќе од што заработувале во просек додека работеле.

Нивните плати во просек биле 11 долари на час.

Просечен работник во угостителство и хотелиерство, кој заработувал 13,45 долари по час, сега ќе има 182 проценти од примањата, што е нешто помалку од двојно од времето кога работел.

Од друга страна, оние кои заработувале многу повеќе пред кризата, сега ќе имаат помалку пари во однос на својата редовна плата.

Целта на владата била, во просек, невработените работници да имаат исто пари како и во периодот кога работеле.

Додатокот од 600 долари неделно за невработените ќе трае до крајот на јули.

Од почетокот на кризата околу 33 милиони Американци се пријавиле во бирото.

Промовирани огласи »

Банкротираше една од најстарите авиокомпании во светот

Кризата ја погоди авио индустријата

До банкрот дојде по крајниот рок за исплата на обврзниците, а колумбиската влада не одговори на нивните барања за помош.

Ако не успее да излезе од банкрот, Avianca ќе биде една од првите најголеми превозници во светот што не успеа поради ситуацијата, пренесува Guardian.

Avianca не работи на редовни патнички летови од крајот на март, а повеќето од 20.000 вработени немаат добиено плата од почетокот на кризата. Претставник од компанијата рече дека компанијата сè уште се обидува да обезбеди државни заеми.

Промовирани огласи »

УЈП oбјави нова верзија на софтверот за субвенции за придонесите

Погледнете ја новата верзија

Врз основа на Уредба со законска сила за финансиска поддршка на работодавачите погодени од здравствено-економската криза предизвикана од вирусот covid-19, заради исплата на платите за месеците април и мај 2020 година, работодавачот може да оствари право на финансиска поддршка во износ најмногу до 14.500 денари месечно по работник, согласно со работното време (полно или неполно работно време) на кое е пријавен работникот, намалено за работното време за кое се остварува надоместок на плата кој не паѓа на товар на работодавачот.

 
 

За остварување на правото работодавачот поднесува Барање за финансиска поддршка за исплата на плати за месеците април и мај 2020 година за секој месец поединечно, до Управата за јавни приходи.
Работодавачот со комплетно Барање (образец БФП-ИП), за работниците за кои побарува финансиска поддршка, во полето 3.4б. од МПИН образецот внесува шифра 5000. За внесување на шифрата 5000 во полето 3.4б од МПИН образецот, преземете ја новата верзија на клиентски софтвер (ТУКА).

Работодавачот НЕ може да користи финансиска поддршка за исплата на плати доколку користи ослободување од плаќање на данокот на личен доход и придонеси од задолжително социјално осигурување, согласно со Законот за вработувањето и осигурување во случај на невработеност (за мерките од проектот „Македонија вработува“) и доколку вработува работник за дополнително работење, согласно со членот 121 од Законот за работните односи.
По обработката на МПИН образецот, Управата за јавни приходи го информира работодавачот за вкупниот износ на финансиска поддршка како и бројот на вработени лица, за кои се квалификувал за исплата на финансиската поддршка за соодветниот месец.
Управата за јавни приходи ја известува Владата на Република Северна Македонија за работодавачите кои ги исполниле условите за финансиска поддршка за исплата на платите, по што следи исплата на финансиската поддршка.
Работодавачите по прием на финансиската поддршка имаат обврска за исплата на платата за месецот за кој побарувале финансиска поддршка.

СУБВЕНЦИОНИРАЊЕ НА ИЗНОС ЗА ИСПЛАТА НА ПРИДОНЕСИ ОД ЗАДОЛЖИТЕЛНО СОЦИЈАЛНО ОСИГУРУВАЊЕ
Врз основа на Уредбата со Законска сила за субвенционирање на износ за исплата на придонеси од задолжително социјално осигурување за време на вонредна состојба, на работодавач, за секој осигуреник, за месеците април, мај и јуни 2020 година, му се субвенционира износ за исплата на придонеси од задолжително социјално осигурување во висина од 50% од пресметаните придонеси од задолжително социјално осигурување од страна на обврзникот, но најмногу до 50% од придонесите од задолжително социјално осигурување пресметани на просечната бруто плата по работник во Република Северна Македонија, според податоците на Државниот завод за статистика објавена во месец јануари 2020 година.

За остварување на правото на субвенционирање, работодавачот со комплетно Барање за субвенционирање на износ за исплата на придонеси од задолжително социјално осигурување (образец БС-ПЗСО), до Управата за јавни приходи во Месечната пресметка за интегрирана наплата (МПИН образец), за осигуреникот за коj бара субвенционирање на плаќањето на придонеси во полето 3.23 внесува шифра 620.
Управата за јавни приходи, за осигурениците за кои е одобрено субвенционирање, го намалува износот на обврската за плаќање на придонеси од задолжително социјално осигурување за износот на одобреното субвенционирање на придонесите.
Субвенционирање на износот за исплата на 50% од придонесите од задолжително социјално осигурување согласно оваа уредба со законска сила, не може да се оствари доколку работодавачот користи финансиска поддршка заради исплата на платите за месеците април и мај 2020 година, освен работодавачите кои ги вршат дејностите наведени согласно со Националната класификација на дејности – НКД Рев. 2: угостителска дејност (шифра 56 – дејности за подготовка и служење на храна), туризам (шифра 79 – туристички агенции организатори на патувања (туроператори) и останати резервациски услуги како и дејностите поврзани со нив и шифра 55 – објекти за сместување) и транспорт (шифра 49 – копнен транспорт и цевоводен транспорт, шифра 50 – воден транспорт, шифра 51 – воздухопловен транспорт и шифра 52 – складирање и помошни дејности во превозот) кој за 2018 и 2019 година немаат искажано загуба после оданочување и немаат неплатени јавни давачки (данок на додадена вредност, данок на добивка, данок на личен доход, придонеси од задолжително социјално осигурување, како и акцизи и царини) согласно со објавената Листата на должници на доспеани и неплатени долгови бр. 03/2020 објавена на веб страната на Управата за јавни приходи и заклучно со 29.02.2020 година не доцнел со плаќање на обврските по основ на кредити подолго од 90 дена од денот на достасаноста, согласно податоците за задолженост од соодветен регистар/биро.

Субвенционирање на исплата на придонеси од задолжително социјално осигурување согласно оваа уредба со законска сила не може да се користи истовремено за вработен за кој работодавачот користи субвенционирање согласно Законот за субвенционирање на придонесите од задолжително социјално осигурување поради зголемување на плата.
Износот на одобрените субвенции на придонеси во претходниот месец го уплатува Министерството за труд и социјална политика на посебни сметки за придонеси од задолжително социјално осигурување.

Ако работодавачот согласно условите од уредбата, покрај оваа мерка користи друга мерка за ослободување од плаќање на придонеси од задолжително социјално осигурување и данок на доход за која се користи шифра во полето 3.23, тогаш работодавачот ја внесува шифрата за ослободување во полето 3.23 со податоците за пресметана плата, а за внесување на шифрата 620 во поле 3.23 се пополнува втор ред, со ист реден број како и првиот ред, се внесуваат основните податоци за лицето (ЕМБГ, име, презиме, општина), потоа шифрата за вид на стаж, шифрата 620 во поле 3.23, во полето 3.30 се пополнува истиот реден број и бројот на трансакциска сметка.

КОМБИНИРАЊЕ НА МЕРКИТЕ ЗА ФИНАНСИСКА ПОДДРШКА ЗА ИСПЛАТА НА ПЛАТИ И СУБВЕНЦИОНИРАЊЕ НА ИСПЛАТА НА ПРИДОНЕСИ ОД ЗАДОЛЖИТЕЛНО СОЦИЈАЛНО ОСИГУРУВАЊЕ
За комбинирање на мерките, работодавачите кои ги исполнуваат наведените услови, треба да имаат комплетно барање (образец БФП-ИП) и барање (образец БС-ПЗСО) за финансиска поддршка за исплата на плати и субвенционирање на исплата на придонеси од задолжително социјално осигурување и во МПИН образецот во полето 3.4б. од МПИН образецот внесува шифра 5000, а во полето 3.23 внесува шифра 620.

НАПОМЕНА: За користење на финансиска поддршка за исплата на плати или субвенционирање на исплата на придонеси од задолжително социјално осигурување, за вработени преку Приватна агенција за вработување, барањето го поднесува работодавачот корисник, додека МПИН пресметката се поднесува од Приватна агенција за вработување.

Препорака е поднесувањето на МПИН образецот од страна на Приватни агенции за вработување и работодавачи со поголем број вработени (над 400 вработени), да ги доставуваат МПИН обрасците на е-пошта на даночните службеници, за побрза обработка.

Линк до новиот клинетски софтвер: http://www.ujp.gov.mk/mk/obrasci/opis/81

Тагови: УЈП

Вчитај повеќе вести...
барај огласи за вработување »